zondag 10 maart 2019

Flowers

Dit schattige tasje heb ik dit weekend gemaakt. Ik heb er nog wat extra bloemetjes bij gedaan, zodat het allemaal nog wat fleuriger werd. Het patroontje van het tasje heb ik zelf ontworpen en is te koop via: 7amitha.etsy.com

This weekend I made this cute purse. I added a few extra flowers, to make it even more flowery. The pattern of the purse is my own design and can be purchased at: 7amitha.etsy.com



De extra bloemetjes zijn simpel te maken.

Bloemetje met 4 blaadjes:
1. Verstelbare ring met 6 v
2. 2 v in elke steek
3. (1 hv - 1 hst, 3 stk, 1 hst in één steek - 1 hv) 4x

Bloemetje met 5 blaadjes:
1. Verstelbare ring met 7 v
2. 2 v in elke steek
3. (1 hv - 1 hst, 3 stk, 1 hst in één steek - 1 hv) 5x


The extra flowers are easy to make.

Flower with 4 petals:
1. Adjustable ring with 6 sc
2. 2 sc in every stitch
3. (1 sl st - 1 hdc, 3 dc, 1 hdc in one stitch - 1 sl st) 4x

Flower with 5 petals:
1. Adjustable ring with 7 sc
2. 2 sc in every stitch
3. (1 sl st - 1 hdc, 3 dc, 1 hdc in one stitch - 1 sl st) 5x

6 opmerkingen:

  1. Mooi, vrolijk tasje. Leuk idee om het extra op te vrolijken met de bloemetjes.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik zou hem eerst zonder de bloemetjes laten, maar vond dit toch wat vrolijker. :)

      Verwijderen
  2. Wat schattig en een mooie kleurencombi. Ik heb het patroon zelfs nog, niet afgemaakt helaas. Ik had verschillende garens, die toch niet goed matchten. Ik moet echt weer eens door mijn patronen heen. Dit tasje is te lief om niet een keer te maken.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ja, het is soms even uitproberen met de kleuren welke waar mooi staat. Ik heb soms ook kleuren die op zich wel mooi bij elkaar staan, maar die dan in het tasje net niet goed uitkomen. Dan haal ik het maar weer uit, en doe ze in een andere volgorde.. Ik ben benieuwd hoe jouw tasje uiteindelijk gaat worden! :)

      Verwijderen


Ik vind het leuk om van jullie te horen! Je kunt via dit formulier een bericht achterlaten. | I'd love to hear from you! You can use this form to leave a message.